söndag 30 juni 2013

En glad och flygande Borzoi kan även innebära löständer... (Våren 2013).

Hundkurs igen och jag tyckte den glada Messi höll sig länge i skinnet och skötte sig, i alla fall ganska bra.

På slutet av kursen, stod vi och pratade lite och vederbörande kände på Messi, så hon inte var för tunn.

Rätt var det var så flög hon rätt upp och lyckades nocka den stackars människan,över näsan.
Jag tog tag i yrhjärnan och böjde mig fram, för att säga till henne, det var mitt misstag...
Messi gjorde samma sak igen och lyckades nocka ena framtanden. Inte bra, inte bra!

Tog en halvsekund och jag insåg att tanden var lös eller lättare sagt tappad.
Det var visserligen en tandkrona, sedan en tidigare tandskada-02, men ändå.

Där stod jag, tandlös med en tandkrona i ena handen och en lika glad hund i andra handen.
Jag kunde dessutom inte säga "S" och det såg ju inte så snyggt ut, så jag valde att försöka vara tyst. Det var svårt.

Vad gör man?...

Som tur var så var jag ledig dagen därpå, så jag fick komma till tandläkaren.
Denna talade om att den medhavda tandkronan var obrukbar och att det antagligen skulle bli dyrt.

Ringde till försäkringsbolaget och kvinnan i andra änden, frågade hur det gått till och jag förklarade. Hon frågade även om jag kände hundägaren, på något sätt gjorde jag ju det. ;-)

Efter några tandläkarbesök, en ny tandkrona och ca 7000 kr fattigare, så konstaterade jag att jag nästan kunde fått en borzoi för de pengarna...

1 kommentar: