fredag 28 juni 2013

Viltspårsi​ntroduktio​n i Böhönen (våren 2012) och annan spårtränin​g.

Under vistelsen i Böhönen, så fick de som ville prova på viltspår. Messi hade som vanligt inget val, men det verkade ju som om hon tyckte det var roligt.
 
Det var inget långt spår till att börja med och den, som höll i snöret läs spårlinan, hängde efter så gott det gick. Messi däremot visste vad hon gjorde.. Hon gick som fastklistrad i backen, med nosen alltså!
 
Det där med spår var verkligen roligt och det verkade ju långnäsan tycka också.
 
Vi har tränat och tränat, lagt många egna spår och även fått några lagda åt oss. Själv tycker jag att det gått bra, men det är alltid  bra med reflektioner och råd, från de som kan mer vilket antagligen är ganska många.
 
Egentligen borde vi ju gjort anlagsprovet vid det här laget, drygt ett år senare än början i Böhönen, men jag är lite långsam, ibland...
 
Årets (2013) första spårträning skedde  i Tidafors, då vi fick ett jättebra spår lagt åt oss. Messi gjorde ju något, som hon aldrig gjort förut, kollade var snitslarna satt och skulle gå efter det hon såg hängandes i träden. Yrhjärnan Messi, var i farten och verkade bitvis ha annat i tankarna.
Det var dock väldigt bra att det blev fel, för då fick jag, som också antagligen var lite yr i mössan reda på vad jag skulle göra eller lättare sagt inte göra...
 
Hur som helst är det ju jag som håller i linan och Messi som spårar, i alla fall så ska det var så, inte tvärtom ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar