söndag 23 juni 2013

Hundkurs i Böhnen ( på våren, förra året).

Messi och jag skulle vara med på allt , i alla fall jag och Messi hade liksom inget val...

En hel kurshelg med massor av nytt att lära sig, lät ju jättebra! Klart att vi skulle vara med!!!

Väl påväg, med fullpackad bil dvs hälften onödigt, som lika gärna kunde varit kvar hemma så insåg jag att det var väldigt långt. Jag vet inte hur många gånger jag trodde att jag kört fel...

Ut i skogen, inte så långt ifrån Norskagränsen, skulle vi vara, mitt uti ingenstans.

Messi och jag bodde i en stuga, som vi delade med en annan kursdeltagare och dennes hund. En del hade sina hundar i bilen, men jag var ytterst tveksam till att hon skulle sova alldeles ENSAM i bilen (med andra ord så var det jag som inte ville sova utan Messi).

Vi provade på diverse saker under helgen, däribland att åka KickBike, efter hund. Jag stod länge och övervägde om jag skulle åka, om jag vågade eller inte. Tillslut sade någon "vi gör det" och jag tänkte det får gå som det går. Jag fick åka efter en lugn och snäll hund och jag överlevde. Jag är glad att det inte var Messi då det hade gått betydligt fortare och jag hade kanske inte överlevt...

En av anledningarna till att jag skaffade hund, trots att det var något ogenomtänkt, var att vidga mina vyer och träffa nya människor, vilket verkligen har infirats.

Jag träffade många trevliga människor i Böhnen och gör fortfarande tack vare Messi, men jag träffade en kvinna där, som dessutom bjöd hem Messi till sig och jag fick också följa med...
Sagt och gjort efter ett tag åkte vi och hälsade på, Messi och jag.
Messi fick nya hundkompisar och jag nya vänner.

Messis äventyr hos sina hundkompisar är ett kapitel för sig.  Hon har mycket idéer för sig och på den gården hittar hon på, sådan jag inte kunde drömma om att en hund kunde komma på.
Några expempel är: Bada i vatten tunnan, inte dricka vatten, utan doppa hela huvudet och halva kroppen, plocka ner upphängda påsar från staketet och lägga i en hög, plocka ur soptunnan, mm mm.

Ibland undrar jag ju om hon som bjöd hem Messi, kunde ana vilken ligist hon bjöd hem. Tack och lov är jag lite mer välhyfsad och dricker ur muggar och jag lägger skräpet i soptunnan.
Men vi är glada över att vi lärde känna henne och jag är smått förundrad över att vi fortfarande får komma dit...



 
Messi med sina nyfunna vänner!

2 kommentarer:

  1. Nej, jag hade INGEN aning men Messi Ligistborzoi är älskad ändå =)

    Kram&Tass Åsa, Hugge å Dina

    SvaraRadera