tisdag 18 juni 2013

Hundkurs!!!

Hundkurs ska man ju gå då man har valp, har jag förstått!

Messi kan inte haft det lätt, med en matte som var rädd för att det skulle bli fel. En jätteoro, ifall jag skulle förstöra valpen, för all framtid. Har ju hållit på med hästar i hela mitt liv, men en valp hade jag aldrig haft.

Valpen Messi, den glada Borzoien, skulle ju lära sig allt.

Glad, var bara förnamnet. Det var mer Borzoi i luften, än på marken. "Alla fyra fötterna på backen", hörde jag åtaliga gånger. Det gjorde Messi också, men det var svårt då livet lekte.

Sedan hörde jag något mer, titt som tätt. "Var tyst, prata inte ihjäl Messi". Det var något som sade mig att det inte var till hunden, utan till den som höll i andra änden på snöret.
Tyst... Jag som tyckte så mycket om min valp och också tyckte om att prata med min valp, hur kunde det vara möjligt?!
Inte vet jag, men med facit i hand så lärde jag mig ju faktiskt, med tiden..(lång tid) att vara tystare och det blev ju en mer lyhörd hund. Ett råd till alla hundägare prata INTE ihjäl er hund!!!

Annars lärde vi oss mycket och vi repeterade och repeterade. Det var inte den smarta Messi, som inte förstod, utan tröga matte.

Men träning ger färdighet och idag är vi ändå ganska nöjda, med resultatet!

Valpen blev inte förstörd och inte matte heller ;-)

2 kommentarer:

  1. Vad bra du skriver! Jättekul att följa!! Kram Malin Keno Iver

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin och dina fyrfota! Kram

      Radera