måndag 10 juni 2013

Anniehoods Incredible Messi of Gloria



Anniehoods Incredible Messi of Gloria

Efter att ha följt min känsla och mitt hjärta, så landade jag (läs störtdök), i en vetskap om att jag skulle skaffa hund.
Min hjärna började diskutera med mig och ha massa åsikter om mitt beslut.
Vad hade jag gett mig in på?
Tänk om jag inte klarade av att ha en valp?
Jag hade ju aldrig haft en egen hund, jag fick ju faktiskt en kanin!!
Jag drog mig länge för att tala om för en del människor i min omgivning, att jag skulle skaffa hund, för att jag var rädd för deras eventuella negativa åsikter. Jag hade rätt, många negativa åsikter blev det, men ju mer negativitet jag hörde, ju mer säker var jag att min känsla var rätt!

Det var den!!!

Eftersom jag kände uppfödaren sedan tidigare, så hade vi kontakt under tiden, till jag skulle hämta den lilla.
Herregud hunden skulle ju ha massor av saker och den skulle ju heta någonting, för det skulle ju registreras hos SKK. Det blev ju helt plötsligt massor att stå i...

Namnet då. Ja är man fotbollsintresserad (FC Barcelona) och i mina ögon, världens bästa fotbollsspelare heter Lionel Messi, så var det ju klart att hon skulle heta Messi. "Anniehoods Incredible Messi of Gloria", i stamtavlan. Hennes mamma heter Anniehoods Angel Gloria, därav Gloria. Jag blev genast en nöjd och stolt matte, till världens finaste Borzoi. :-D

Dagen D närmade sig med stormsteg.

Jag åkte upp och hämtade Messi och det var en mjuk, och lugn liten valp som jag fick i min famn, det var annat än en kanin det! Resan hem gick utan problem och den lilla, låg lugnt och stilla i passagerarsätet. Vid det här laget, hade jag helt glömt att jag skulle ha en Schäfer och det var det bästa beslut jag någonsin har tagit. <3.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar