torsdag 28 november 2013

Messi verkar nöjd med livet, trots att jag jobbar en hel del...



När jag skaffade Messi var hon med mig på jobbet, varje dag, vilket var väldigt bra träning för en liten Borzoivalp.

När jag sedan bytte jobb, så hade jag sådan tur att några människor, erbjöd sig att passa hunden, då jag hade väldigt varierade arbetstider.

Numera, så jobbar jag nästan bara natt och jag trodde först att Messi skulle tycka att jag var jättetråkig, som mestadels sov, då jag var hemma. Jag tror att jag hade fel i den frågan, för hon verkar tycka att det är livet, att få ligga och sova hos sin "mamma", oavsett tid på dygnet. När jag jobbar, så sover hon borta, vilket fungerar bra. Detta har ju resulterat till att jag har en hund, som nästan aldrig är själv hemma, vilket jag tror hon är nöjd med.

Vi går ju naturligtvis ut, ca 1-2h/ per dag, då jag är vaken, samt några korta promenader. I bland, så tränar vi på trick inne och ute. Hon har nästan lärt sig att släcka lampan, i vardagsrummet, så en dag så kommer det kanske vara rena discot inne släck-tänd-släck osv...
Det blir även en hel del lydnad, då vi förgäves försöker få till fotgåendet, utan en hoppande och eftersläntrande hund.

Inser att jag nog inte är så inaktiv med min hund, som jag tror.

Kan ju tillägga att jag däremot inte är så social och hinner knappt träffa några människor, utan de jag träffar är hundrelaterade, så Messi även får träffa sina kompisar.

Med facit i hand, så gjorde jag världens bästa val genom att skaffa Messi!


Påväg hem!





Somnat!
Somnat igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar