söndag 10 november 2013

Från tanke på rådjursjakt, till perfekt inkallning.

En promenad i skogen med en, som vanligt väldigt glad och hund. Messi som varit halt för ett tag sedan har inte varit lös jätte mycket, den senaste tiden men denna dag fick hon det. Jag satte den lilla Borzoitjejen vid min vänstra sida och fick ögonkontakt, innan jag släppte lös henne. Ögonkontakt innan lös hund, är något jag kan erkänna att jag slarvat med, inte för att vara nonchalant men jag glömmer ju bort... SKÄRPNING med det, skulle antagligen min tränare säga!
Hjälp vad hon sprang, fort, fort och riktig flög fram. Gladare får man leta efter. Kallade in, min galning och inkallning är ju något jag har tränat mycket på då hon var en riktigt liten valp, vilket gett resultat.

Vi gick vidare och rätt vad det var så sprang det fram ett rådjur, som for förbi ca 5m framför Messi. Messi ställde sig på bakbenen, för att se bättre och vid de tillfällena inser man ju att det inte var någon tax man hade skaffat.
Ropade på Messi, som lika gärna kunde sprungit efter rådjuret, men inte hon kom och satte sig ordentligt på vänster sida. Ännu en gång är jag så nöjd över att jag lagt ner jobb på inkallning.

Fartfylld inkallning, för övrigt väntar vi in vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar