måndag 25 november 2013

Måste bara skryta lite, över den superduktiga Borzoitjejen!

Efter mycket om och men, så tog jag mig äntligen i kragen och slängde bort alla uttorkade sommarblommor i rabatten. Det har under en lång tid sett bedrövligt ut, men jag har dessvärre inte varken haft tid, orka eller framförallt lust att ta tag i det, men bättre sent än aldrig...
Messi, fick naturligtvis vara med ute och fixa, ja hade hon något val?! Hon var ju inte så behjälplig, då det gällde att rensa i rabatter utan hennes uppgift var att träna på "platsliggning", "sitt stanna kvar. Då jag skulle gå iväg med skottkärran, så fick Messi sitta kvar på området, medan jag gick på andra sidan en bilfri väg. 
Den superduktiga MessiBorzoi, satt kvar och det mest imponerande var att det kom två lekfulla katter framför hunden, men hon satt kvar!  

Allt kan ju bara bli bättre och nu är det att få till fotgåendet och att hon förstår att man inte ska hoppa och skutta, utan gå fot, bredvid och inte sacka efter... Undrar om det finns en instruktionsbok för hundar och det bästa vore om hon kunde läsa den själv.
På den tiden kunde hon inte så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar