måndag 2 december 2013

Hon glömde att hon skulle släcka lampan, på kommando...

Jag tycker att det är roligt att lära Messi nya saker och diverse trick och även den drabbade verkar tycka att det är kul. Messi har efter en tids tragglande lärt sig att släcka lampan i vardagsrummet och min tanke med detta var att när en lat matte glömt att släcka på kvällen, så kunde hunden sköta detta genom kommandot "släck",

I går tog hon tillfället i akt och gick fram och släckte lampan alldeles själv med nosen. Jag stod i köket och helt plötsligt släcktes lampan i vardagsrummet och Messi var jättestolt över att ha lärt sig något nytt. :-)

Det som däremot inte riktigt gick enligt min plan var att hon skulle göra detta på kommando och inte själv och som jag befarat, så kommer det att släckas i tid och otid.

Lampa.

Borzoi!




Något en Borzoi kanske kunde lära sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar