söndag 28 juni 2015

Rottneros 11-12/6-2015

Det var dags för den årliga turen till Rottneros. I år var det bara ett dygn men vi fick njuta lite av skogslivet i alla fall, jag och MessiBorzoi. :-)

Vid 19.00 mockade vi och tog in hästen. En snäll liten ponny, som bara var ca tjugofemcentimeter högre än Borzoien. När jag tog mig in ponnyn, så ställde jag Messi i boxen bredvid, för att hon inte skulle vara i vägen för de kände ju inte varandra alls. När jag kom in med ponnyn, så stod Messi och plockade i överblivet hö och märkte inte ens att det kom in en häst. Ponnyn verkade däremot överlycklig med sällskap i stallet och Messi hade nog utan problem sovit i hästboxen, trots att det är en sänghund.

På kvällen grillade vi, något som jag är riktigt dålig på,  men det gick att äta i alla fall. Kan konstatera att programmet "Grillmästarna" är inget jag ska söka till.

Väntar på att grillen ska bli varm :-)
Kvällen fördrevs med att skriva på bloggen för den där tv:n, är jag ingen vän med.

Hästen ville ut tidigt och jag gick upp för att släppa ut denna och
Messi sov såklart, så att det var ingen idé att väcka henne förrän jag kom in.

När jag ätit frukost, så tittade jag ut och fick se alla lammungar i trädgården. Det var bara att leka fåraherde och valla in dem och vid det laget hade MessiBorzoi vaknat till liv och satt intresserat och tittade på genom fönstret. Hon har väl aldrig sett så många får, på en gång. Därefter var det dags att mocka en box och göra fint åt den lilla hästen.


Vi åt lite av den grillade maten till lunch och därefter åkte vi därifrån... nästa gång stannar vi längre!

Är med och sitter

Glad Borzoi

Min ponny dricker vatten
Dricker såklart från kanten


Utslagen Borzoi

Vill in


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar