söndag 7 september 2014

Falun, inklusive camping, skrotmarknad och spontan Borzoiträff!

Påväg till Falun
På fredagen den 5/9 åkte vi till Falun, för den årliga Skrotmarknaden (obs husses intresse).

Den är sedvanligt på lördag, men eftersom vi gillar att campa så åkte vi redan på fredagen.
Hittade en liten skogsväg, där vi slog upp vårt tält.
Campingbilen med tillbehör
Campar
















Messi som har sin tältplats i yttertältet på grund av att det bara är ett tvåmanstält, hade med sig en extra renfäll att ligga på, nu är det höst och kallare.
Själv hade jag ett gammalt liggunderlag och det är bara att konstatera att hunden har det bättre än matte.



På lördagen släpade vi oss upp, morgontrötta som vi är, för att komma till marknaden i hyfsad tid. Det var sommarvärme i Falun och varmt och skönt, det blev många vatten och vilopauser för mig och Messi.




Vi lyckades träffa, för mig en okänd Borzoiägare, som var hemskt trevlig. Hon öste superlativ över Messi och jag fick "skäll" för att jag inte ställt ut denna hund.

Vi hade även en planerad spontanträff, med en annan Borzoiägare, som vi känner sedan Facebook. Det är kul att träffas på riktigt och se trevliga och fina Borzoier.


Borzoiträff


Trött och äntligen påväg hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar