onsdag 2 oktober 2013

26/9-13, en dag med stöld och bussåkning!

På torsdagen, fick jag för mig att gå till Deje. Messi som varit halt en tid, ska ta det ganska lugnt och det är svårt då man är en glad och vild liten borzoitjej. Vi tog, i Messis tycke en smart tur, som ledde till Djuraffären. Messi som stjäl allt som går att äta, då man inte ser gjorde även det denna gång. Jag stod och tittade på något i djuraffären med ryggen åt Messi och vips hade den lilla långnäsan öppnat en låda och tagit en grisknorr och jag fick betala.

 
Tjuven i djuraffären!
 Vi bor ungefär två kilometer söderut, från djuraffären och egentligen är det gångavstånd, men eftersom hon varit halt en tid så tog vi bussen. Messi har aldrig åkt buss förut, men någon gång ska ju vara den första. Hon följde snällt med och eftersom hon är smal som en planka i kroppen så var det inga problem att klämma in henne mellan mig sjäv och framförvarande säte. En smal Borzoi är inga problem att få plats med.
Messi stod och jag undrar ju vad hon tycker om att åka buss, men hon verkade inte lida alltför mycket.
När vi skulle gå av, var det inte lika lätt. Messi som var inklämd mellan sätena skulle nu ta sig därifrån och löste det genom att kliva upp i sätet och vända där, men först var hon ju tvungen att provsitta. Tur att inte busschauffören använde backspegeln, just då...



Busspremiär för MessiBorzoi!
Därefter klev vi av och gick hem. Messi stannade och funderade länge på hur hon kom dit, promenad till Deje, sedan åka med ett gult fordon och vips så var hon hemma. Jag riktigt kunde se att hon tyckte det var märkligt.

Men med den okomplicerade busspremiären så blir det mer åka av för Messi och mig förstås....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar