lördag 28 september 2013

Spårdag i Hagfors!

Slut på semestern MessiBorzoi, för nu är det hårdträning!
Heldagskurs i  Deje på lördagen och på söndagen Spårdag i Hagfors, samt vanlig hundkurs. Matte var nog mer trött än hunden...

Hade lagt burken med blod, till viltspåret, på upptining i bilen, vilket resulterade i en sprucken burk!
Som tur var så stod burken upp och det blev enbart lite spill i bilen, hur jag sedan såg ut behöver jag inte tala om. Nu blev det helt plötsligt bråttom och vi fick skynda oss till Hagfors. Tur att jag har en Corvette....i tanken, det var visst en gammal Volvo.

Väl på plats och tänk vi rullade inte in som sista man på parkeringen, den här gången...

Dagen gick ut på att lägga spår 1, lägga spår 2, träna och grilla/äta och sedan gå spåren och slutligen utvärdering.
Vi lade varandras spår och Messi, som varit halt en tid, sedan en halkolycka, fick ett spår på plan mark. Ca 300 meter, 2 vinklar och ca 4h liggtid.

Därefter lade vi ett annat spår, på annat ställe och Messi fick ett 200 meters spår, med två vinklar med bloduppehåll på ca 10m och 5h liggtid.

Efter detta, ytterligare en åktur till Slalombacken för att träna och GRILLA KORV OCH ÄTA KAKA!!!  Messi som varit tvingad till relativ stillhet, efter en halkolycka, var mer vild än tam och den flygande Borzoien var minst sagt tillbaka.

Nu till det bästa av allt GRILLA KORV... av någon konstig anledning hamnar jag alltid vid grillen som kock - läs korvgrillare och serverar alla de andra, tillsammans med den som håller i kursen. Jag har väl en viss dragning till mat, kanske?!

Efter mat och dryck intag så var det dags att åka och gå de lagda spåren.

Det blåste gansk rejält och när vi gick Messis 1:a spår så följde hon inte direkt spårkärnan, pga av vinden, men godkänt ändå!
Spår 2: Messi gjorde ett klockrent spår och det fungerade riktig bra i vinklarna med bloduppehåll. Verkligen kul, då jag aldrig har haft bloduppehåll i vinklarna förut.

Efter dagens spårkurs, var det dags att åka till macken, för att få i sig lite mat. Skräpmat, men bättre än ingen alls.
Vid det här laget var jag stentrött och skulle egentligen behövt en säng, istället för ett nytt kurstillfälle, men när jag ändå var där så... Vi följde med på övningarna och Messi var riktigt duktig, men mot slutet så orkade varken hon eller jag inte fokusera längre så när femtio minuter hade gått, stod vi bara still och tittade på de andra. Tack och lov så var det bara tio minuter i vila, innan vi kunde åka hem.

Efter en timmes bilfärd åt söder, så var vi hemma. Hem ljuva hem och omedelbart horisontellt läge, för både mig och MessiBorzoi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar