söndag 15 september 2013

2013-09-07... marknad i Falun och födelsedag för MessiBorzoi!

Upp klockan 03.30 den 7:e September, för att gå på den tradionella skrotmarknaden i Falun. Messi hade ju inget annat väl än att kliva upp vid den okristliga tiden. Alla var trötta, som skulle iväg, inte bara fyrbenta utan även tvåbenta...

Messi hade som vanligt med sig en hel ryggsäck med egna saker, filt om vi blev trötta och ville vila, vatten, grisöra och ett ben. Eftersom hon firade sin andra födelsedag idag, så hade hon ju med sig tårta också, dagen till ära. Fick ett superbra tips, av Messis brors matte, som jag animerade. Det var hamburgartårta med leverpastej och korvar, som ljus. På fredagkväll stod jag och stekte hamburgare av nötfärs och kletade på leverpastej... en hamburgare - leverpastej - hamburgare - leverpastej och två korvbitar som ljus. Perfekt tårta till hund, något jag aldrig trodde att jag skulle göra, men vad gör man inte för sitt pälsbarn. ;-).


Messi gick runt på marknaden med mig och vi tränade på sitt-stannakvar, något hon är väldigt bra på. Det blev många sitt-stannakvar, då jag skulle titta på diverse saker. Många pratade med Messi och jag var ju bara tvungen att tala om att hon fyllde år idag, vilket gjorde att Messi på bara en timmes tid, lyckats få sockerkaka och en halv smörgås av olika försäljare. Hon tittade även på mjukisleksaksdjur och när jag sade att hon fyllde år, så fick hon även ett sådant. Bra förtjänst för en nöjd hund!



På marknad, "sitt stanna kvar".


På marknaden fanns, som tur var toaletter med hängare för hund...


Ännu en toalett, med hängare för hund!


Efter många timmars traskande började både jag och Messi bli trötta, så vi tog vilopaus i skuggan.

Välförtjänt vilopaus, för oss båda!


En trött som somnade direkt i bilen, innan den ens hann starta...

och naturligtvis en egen kudde till den bortskämda hunden.

Väl hemma, efter en lång födelsedag, så tog hon snabbt godnatt i soffan!

Godnatt!



1 kommentar: