torsdag 1 augusti 2013

Syskonträff!

En solig dag fick vi ännu en åkabortidé,  jag och MessiBorzoi.
Det är jag som står för ideérna och den håriga har inget annat val, än att följa med.

Vi åkte till Arvika och hälsade på hennes bror Wilmer och givetvis hans matte.
De har sett en gång förut så det blev ett kärt återseende.

Eftersom vi inte ses så ofta, så vill vi ju hinna med så mycket som möjligt, i alla fall deras mattar.

Vi började med lek i trädgården och det var svårt att se vem som var vem, av syskonen Borzoi!

De nästan identiska syskonen Borzoi (Messi till vänster och Wilmer till höger).


Jag behövde in och skulle gå upp till deras lägenhet själv och i mitt stilla sinne så tänkte jag att Messi kunde vara kvar ute och leka, med de andra, men ack vad jag bedrog mig... snabb som blixten var hon med in.
Inne i lägenheten, passade hon på att hälsa på kaninen, stjäla hundgodis ur en påse, i skafferiet och lade sig i sängen. Allt detta hann Messi med på "fem röda", medan jag var på toa.

Det sjunde budordet lyder, "Man ska icke stjäla". Det är det enda budord jag kan och tydligen det enda Messi, inte kan...

Sedan var det dags att äta och vi åkte till stan för att köpa mat. Messi och Wilmer tryckte vi in i hundburen, bak i bilen. Det gick, tur att det är Borzoier, som är åtta centimeter breda och åttio centimeter höga.

Intryckta Borzoier!

Därefter till en lånad trädgård, för mera hundbus och mat för oss tvåbenta.




 
 
Slutligen till badet så syskonen fick svalka sig lite! Wilmer tog min filt och Messi hade "knäck" i öronen! Det blev med andra ord en lyckad badning, med två yrhjärnor till syskon, som glatt simmade iväg från sina mattar...
 
Baddjur!
och så simmade de iväg från sina mattar...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar