lördag 31 augusti 2013

Hundkurs på hemmaplan!

Efter att min och Messis tränare, varit på turné runt om i Värmland, så kom nu turen till Deje.
Vi höll till hos några, alldeles vid älven, ca en mil norr om Deje, vilket passade mig och mitt bensinkonto utmärkt och så hade jag något så när chans att komma i tid också...

Klockan 10.00 var vi där, naturligtvis körde jag in på parkeringen sist av alla, men vi var där.
Väl där bjöds på kaffe och kaka! Jag hoppas att det inte är någon, som hört att jag tänkte hålla igen på sådant?!
 
Hundar och dess mattar blev drillade och när det var dags för lunch, så var i alla fall MessiBorzois matte helt slut i huvudet... 

Messi låg snällt och vilade, under tiden vi åt korv och bröd. Vill naturligtvis informera om den största tjuven som går i ett par skor, Messi, stal korv ur min ryggsäck och försökte sig på en och annan kaka ur någon annans korg, men där var nosen för kort.
 
På em tränade vi på det fria följet, med lös hund, något som vi inte tränat jättemycket på. Mäkta imponerad av min Messi, som inte visade några yrhjärnefasoner och höll sig intill sin matte. Då handlade det åter igen på tron på sig själv och sin egen kunskap om hunduppfostran.

Fika igen och mer stölder från långnäsehåll! 

Dagen började närma sig sitt slut och det var några som inte var färdiga med det fria följet och andra hade svårt att hålla fokus, främst Messis matte. Messi som älskar att bada skulle ta ner sin matte ca 15 meter norrut, rätt i älven. Väl påväg med en levnadsglad Borzoi, så hörde vi någon som kommenderade " stå still". Det var ju klart att vi inte skulle störa de som arbetade med sin hund, med att gå ner och bada... Det förstod till och med jag, efter närmare eftertanke, så där fick vi stå still och skäms ett tag.

När föregående ekipage var färdigt, så fick vi tillåtelse att gå ner och bada... Messi dök i och lade sig i älven och jag själv sjönk ner nästan till över skorna. Efter badet fick den glada Messi frispel och flög ur vattnet och det var inte långt ifrån att jag hamnade i plurret, mina fötter satt ju fast...


Messi njuter i badet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar