lördag 4 oktober 2014

Spontanbesök på Munkfors Brukshundklubb 2014-09-24!

Idag har Messi varit på promenad med grannen, medan jag arbetade och jag mäkta nyfiken om hon skött sig, vilket hon gjort.
De skulle på sedvanlig onsdagsträning till sin Brukshundklubb, på kvällen.
Vi, jag och Messi är egentligen med i Kils Brukshundklubb, men vi är nästan aldrig där, tyvärr.
Däremot så var jag lite nyfiken på de där onsdagsträningarna, så vi undrade om vi fick följa med.
Vi åkte efter i egen bil och tur var väl det, för jag hade ingen aning om var det var.

Messi och jag valde att vara med på allmänlydnad och det fungerade riktigt bra. Hon var jätteduktig och skötte sig med väl godkänt!
Därefter var det fika och Messi var tydligen inbjuden till klubbstugan. Borzoien skötte sig även där, även om hon försökte sätta sig på bordet...

Onsdagen därpå (1/10-14) var vi där igen, själva, utan grannarna. Messi kände sig nog mer hemma och var något busigare denna gång. Ingen direkt jätteordning på hunden, kan jag säga. Snart blir vi väl uteslutna!

Nya tag på onsdag och jag hoppas att det går bättre denna gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar