söndag 5 oktober 2014

Första helgen i Oktober bestod av långpromenad och hundkurs!

I går var vi ute på en långpromenad i skogen och Messi som inte varit ute och gått så långt, pga hennes tidigare hälta, blev lite trött. Hon hann även med ett bad, såklart!

Lycka att få bada! 

I dag har vi varit på halvdagskurs i Sunne, hundkurs såklart!

Jag visste att kursen började 12.00 och planerade att åka i tid, men av någon anledning så sov jag länge och dessutom så kan jag tydligen inte klockan. Kom på då klockan var 11.30, att det var lite bråttom och inte så lite heller...
I går planerade jag hundkursen så bra, att jag handlade hundgodis bestående av leverpastej, så att jag skulle slippa det idag.

Ringde kursledaren att jag var på väg och blev "bara" 15 min sen.

Vi började kursen med en promenad i Sunne, därefter åkte åkte vi ut utanför, för att ha kurs.
Leverpastejen, som jag köpt, låg kvar hemma och det var tur att jag kunde få mig en ny på Ica, till Messis stora glädje.
Väl framme, så började vi med fika, till min stora glädje.

Kursen bestod av mycket kontaktövningar och Messi skötte sig väldigt bra. Vi promenerade även på en grusväg, med diverse övningar och jag tränade då på fotgående med lös hund. Klart nöjd var jag att hon inte sackade efter och hittade på egna saker.
Det går sakta men säkert framåt!

Kursen avslutades med stadsvandring runt om i Sunne och Messi skötte sig, dock med några inslag av bus. Hon är ju "bara" 3 år och ska kallas vuxen...

Nu har den lilla tagit kvällen och sover gott efter helgens aktiviteter!

Tagit kvällen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar