onsdag 14 maj 2014

Sociala aktiviteter och spårträning!

Messi och jag hade tagit det ganska lugnt på fm, jo vi kan ta det lugnt också men framåt lunch så gick vi en promenad med Leon. Därefter så fick Leon följa med oss hem, kan ju vara kul för Messi att ta hem kompisar ;-).

Framåt em, åkte vi i väg, för att syskonen Borzoi skulle få leka och jag skulle få lite umgänge och titta på valpar. Samma mamma som till Messi, men en annan pappa och hur fina som helst. Det är tur att en av dem, en svart/vit, är tingad och att den inte var tricolor, som Messi. Men jag ska ju inte ha någon till Borzoi, just nu. Messi är ju "the one and only", som alla vet!

Under kvällen läste jag på Fb, att Messis kompis Leon, var försvunnen och även en annan schäfertik.
De hade smitit till skogs. Åkte hem och hjälpte till att leta.

Jag hade tur att få se Leon, galopperande på en äng, då jag åkte norr ut, i närheten där de försvann. Jag tvärnitade bilen och det var nog tur att bakomliggande bilar höll avstånd, lyckades hitta en väg och vända, samt ta in på en annan väg söder ut för att leta, till fots. Väl ute på ängen, ca 300m där jag sett Leon, så sade jag "sök" till Messi och hon tog upp spår direkt. Hon brukar inte vara het i spåret, men denna gång var hon det, med ca 5 minuter sedan Leon var där så hängde jag knappt med. Ner i en bäck, där jag lyckades trampa ner mig och få fulla stövlarna i vatten och vidare in i skogen. Messi spårade som aldrig förr. Messi sprang fort och jag efter, är tacksam över att min kondition är bättre numera.
Helt plötsligt stannade Messi och jag undrade varför hon tvärt slutade att spåra. Hon stod som fastfrusen och rörde sig inte ur fläcken, tills Leon kom ur skogen.

Bästa och duktiga MessiBorzoi hade hittat sin kompis Leon!!!

Med det spårresultatet, så kan jag säga att jag kommer att ta upp spårandet igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar