torsdag 1 maj 2014

Hundkurs 2014-04-29!

Messi och jag anmälde oss till en av alla hundkurser, men denna gång hann vi bara vara med första gången, därefter har jag arbetat och det har kolliderat med dag och tid.

Detta kurstillfälle tog jag chansen att se till att vara ledig och vi skulle arbeta med löshund.
Bra, tänkte jag för det är nyttigt för både Messi och mig.

Jag brukar för det mest vara sen till de där kurserna, men nu var jag först, trodde jag. Samtliga hade parkerat sina bilar på motsatt sida av träningsplanen och jag var inte först, utan sist. Denna gång hade de inte börjat i alla fall.
Tog en grusväg, till andra sidan av planen, vilket visade sig vara fel och jag fick åka en liten omväg. Jag hann även få i mig halva medköpta matlådan,  innan kursen började.

Messi skötte sig relativt bra med det fria följet, även om inte jag gjorde det, enligt regelboken. Vid inkallningen hoppade hon över en liten röd och vit Welsh Springer Spaniel, som hon gärna hade lekt med.
Förutom detta, så var det ok.

Nästa gång är det sista gången och med andra ord har vi varit med tre gånger på kursen.

Efter kursen lekte några hundar och vi fortsatte att träna och jag fick äta upp resterande halva av matlådan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar