söndag 5 juli 2015

Hundkurs i Hagfors 14/6-15

Messi och jag åkte från Vitsand till Hagfors, för att vara med på en endagarskurs.
Jag var där för att prata och Messi var där för att lära sig något, inte vet jag om det blev så seriöst men vi var där i alla fall. 
Vi gjorde lite slalom, tränade på lydnadsklass 1, hoppade över hinder mm.
Allt gick i slowmotion och Messi tog det lilla lugna.
Då vi fikade låg hon och sov och märkte inte ens att en unghund sprang över den långa nosen.
Messi slappar på kursen

Jag skulle hämta några saker i bilen och bad Messi sitta och stanna kvar, något hon är väldigt bra på. 
Messi satt kvar, medan andra tränade sina hundar runt omkring. 

Vi provade även  Budföring och hundarna skulle springa mellan två personer, men Messi gjorde allt annat än sprang, hon gick lugnt och stilla. Jag tror inte att hon kunde gå saktare. Jag ropade och försökte göra mig rolig, men inte Messi...

Ingen stress där inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar