fredag 15 augusti 2014

Vi drog till kusten! 21/7-14

En ledig måndag, då vi gick upp i tid för att vara i stan på laser. Största problemet är, som bekant att få upp Messi ur sängen. Hon älskar att sova, skulle kunna sova dygnet runt om hon fick som hon ville.
Messi vet vid det här laget vad som gäller, vid laserbehandlingen och går direkt till madrassen och lägger sig och efter en ½h behandling, så åkte vi hemåt.

I bland kan jag vara lite impulsiv så jag fick för mig att åka till kusten. Messi fick ju naturligtvis hänga på, utan valmöjligt...

Vi åkte 45:an söderut och då vi kom nästan till Vänersborg, bestämde jag mig för att kolla in kartan och insåg att vi åkt något för långt, men problem är till för att lösas så vi genade över Färgelanda och Mellerud, vilken inte var någon genväg däremot fin natur.

Väl i Fjällbacka, som vi bara körde igenom, för det var trångt och mycket folk och lite dåligt med parkering, Grebbestad lika så.

Räkor skulle jag ju ha och hungrig började jag ju bli och Messi behövde också röra på sig. Vi stannade då till i Havstensund och fick oss en baugett, då räkorna var slut.
Njuter av vädret i Havstensund!


Vi hittade även en toalett med hängare  för hund,
 i Havstensund!

Vi träffade där några trevliga människor, som gjorde oss sällskap då vi åt och spanade in båtarna.
Messi som tar allt med ro sov på bryggan och var inte värst båtintresserad.





Slutligen åkte vi till Strömstad, där vi åt på restaurang, där Messi också fick vara med.
Räkor fick jag till slut, så äntligen blev jag mätt.
Träffade även där trevliga människor, som Borzoien charmade.
Vilar på restaurangen, där jag äntligen fick räkor!


Messi fick såklart sin beskärda del och köpte korv i en kiosk!

Fotbolls VM är slut och Messi sitter på bänken!
En nätt liten tur, som slutade på dryga 50 mil, men roligt har vi och variation gillar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar