söndag 17 februari 2019

2-3/6-2018 Messi och Matte inviger det nya tältet, i Husses trädgård.

Jag hade länge tittat på ett tält, förra året då vi tältade på Öland så höll ju tältet på att blåsa bort. Vi lånade då husses tält, som inte var så bra, i alla fall inte vid dåligt väder.


Camping på Öland 2017, med Husses camosommartält.
Vi hade länge haft planer på att vandra, så ett ordentligt tält borde vi ju ha. Ett enmanstält var inte aktuellt, då Borzoien var tvungen att få plats. Hon kunde ju såklart ligga i absiden, men hon är ju van att ligga bredvid Matte. (Läs Matte är van att ligga bredvid Borzoien).

Ett bra tips var att slå upp tältet hemma, så vi visste hur vi skulle göra. Jag hade ju ingen lust att slå upp tältet där vi bor i lägenhet. Nog för att vi har stor gräsmatta, men nja ytterst tveksamt. Vi åkte till husse, som också har stor gräsmatta och slog upp tältet. Husse tyckte synd om Messi, som skulle behöva campa, men jag ville ju inte sova själv i tältet så såklart var hon ju tvungen med.

Sagt och gjort så slog vi upp tältet, med miljoner mygg som sällskap och ett försök att få dem att stanna kvar utanför.

Tältar i trädgården

CampingBorzoi


Vi sov gott i tältet, över natten och jag tror att det dög åt Drottningen! Hon hade även fått ett eget liggunderlag, likvärdigt det jag har, så hon inte skulle frysa. Försäljaren tyckte att det verkade vara onödigt att köpa ett sådant till en hund, vilket jag inte förstod ett skvatt av ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar