lördag 8 november 2014

Ute på äventyr med och utan Messi.

Fredagen gick åt att promenera i skogen med Messi vilket hon tyckte var trevligt, i vanlig ordning.

En spontan tur till både Biltema och IKEA blev det också vilket innebar ännu ett hål i plånboken.
Jag har aldrig direkt tyckt om att julpynta hemma, utan har hellre gjort det i stallet då jag hade häst och eftersom jag inte har någon häst sedan fyra år tillbaka, så köpte jag diverse adventsstakar och lite ljus. En ny filt till Messi blev det såklart också, vilket inte var direkt nödvändigt.

Väl hemma, så så städade jag bort årets solrosor, gamla blommor och sådant jag har på trappen sommartid. Vi hann även med lite lydnadsövningar medan jag städade. Nu väntar vi in snön så vi kan åka skidor.

I morgon åker jag med min familj till Stockholm på teaterresa och Messi är hemma hos husse, trevligt att komma till stora staden, men det känns ju inte roligt att åka i från Messi. Jag vet att hon trivs bra hos husse och kommer att ha fullt upp.

Jag kunde aldrig drömma om att jag skulle bli så beroende av att ha en hund i mitt liv, naturligtvis ett skapat dito, men med facit i hand så vet jag att mitt liv med MessiBorzoi är ett väldigt positivt sådant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar